• DOLAR 00:13
    6.7558 (0.83)
  • EURO 00:13
    7.2972 (0.86)
  • ALTIN 00:06
    358.41 (2.44)

VEGAN BESLENME NEDİR

4 ay önce eklendi
3 dakika 0 saniyede okuyabilirsiniz
Vegan beslenme ile ilgili bilmek istedikleriniz...

VEGAN BESLENME NEDİR

VEGAN BESLENME NEDİR

Veganizm %100 bitki esaslı beslenmeşeklidir..Veganlar hayvan eti tüketmezler,ayrıca etin yanında  süt ürünleri ,yumurta,bal gibi hayvanlardan elde edilen ürünlerin hiçbirini tüketmezler.
Veganizmin oluşma nedeni  her türlü şiddete karşı çıkmaktır.
Veganlar hayvanlara zarar vermeden beslenmenin çeşitli yollarını aramaya koyulmuşlardır ve bu süreçte vegan beslenme şekli ortaya atılmıştır.

VEGAN BESLENME

VEGAN BESLENME NEDİR

Nohut, mercimek,barbunya,kuru fasülye gibi kurubaklagiller; bezelye, karnabahar,brokoli,ıspanak gibi sebzeler;  keten tohumu yağı, ceviz yağı, fıstık yağı, fındık yağı,zeytin yağı gibi bitkisel yağlar ; pirinç, yulaf, kinoa, kuskus, bulgur, mısır gibi tahıl ürünleri;soya ürünleri, ceviz,fındık,badem gibi yağlı tohumlar , kuru meyveler , bitter çikolata, tofu, soya ürünleri vegan beslenmenin vazgeçilmezleri arasındadır.

VEGAN BESLENME

VEGAN BESLENME NEDİR

Et,süt,yumurta ve balık tüketilmemesi hariç  vegan beslenme de farklılıklar gözlenebilir.Hayvansal gıdaları tüketmemek altın kuralken bunun yanında bazıları beyaz ekmek,rafine yağlar ve şeker gibi sağlıksız gıdaları diyetlerinden çıkarırlar.

VEGAN BESLENME SAĞLIKLI MIDIR?

VEGAN BESLENME NEDİR

Yapılan bazı çalışmalara göre vejeteryan beslenme şeklinde düşük doymuş yağ ,kolesterol,hayvansal kaynaklı protein tüketimi sağlığı olumlu yönde etkilemektedir.Sebzelerin ön planda olduğu bu beslenme şekliyle yeterli olan C ve E vitamini alımı antioksidan savunma mekanizmamızı güçlendirmektedir.Besin emilimini engelleyen sağlık koşulları ile mücadele sürecinde olanların olumsuz etkilenmemesi adına bu beslenme şeklinden kaçınmaları eğer uygulamak istiyorlarsa mutlaka doktorlarına başvurmaları gerekmektedir. 

VEGAN BESLENMENİN YOL AÇTIĞI EKSİKLİKLER

VEGAN BESLENME NEDİR

Hayvansal kaynaklı gıdalarda bulunduğu için B12 eksikliğine ,çinko,kalsiyum,omega-3 yağ asidi eksikliğine,demir eksikliğine akabinde halsizliğe yorgunluğa neden olabilir.
Tahıllar;kalsiyum,magnezyum,demir ve çinko gibi gerekli minerallerin  emilimini kısıtlayan  fitik asit içerirler.Bu yüzden tahıl ve baklagilleri ıslatıp filizlendirmek  fitik asit miktarınının büyük ölçüde azalmasına yardımcı olur bu şekilde de emilim problemlerinin minimuma inmesine olanak sağlamış oluruz.

Reklam Engelleyici Kullanıyorsunuz!
Sitemizden yararlanabilmek için reklam engelleyicileri kapatmanız gerekmektedir.